Projekt bemutatása

Az intézményen kívüli nevelési színterek és ezekhez a színterekhez kapcsolódó foglalkozások jelentősége az ezredforduló után egyre hangsúlyosabbá vált. A családok életvitelében bekövetkezett változásokból adódóan a szülők részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy az oktatási intézmények minél komplexebb tudást adjanak át gyermekeiknek szem előtt tartva a mindennapi élet során felmerülő igényeket és követelményeket. Érthető módon az intézmények ennek a komplex feladatnak és elvárásnak csak nehezen tudnak megfelelni. A kisebb községekben, így településünkön és a szomszédos településeken élő gyermekek épp a szűkös lehetőségekből következően jelentős szociokulturális hátránnyal indulnak, amely nagymértékben befolyással lehet későbbi életvezetésük és munkaerő piaci pozíciójuk alakulásában. A térségünkben kiemelten fontos, hogy az itt élő gyermekek megkapassák a megfelelő támogatást képességeik fejlesztésére, akár az oktatási intézményen kívüli kompetenciafejlesztő foglakozások formájában. A foglakozások tervezése és megvalósítása során építünk az edutainment elvére, mert úgy véljük, hogy a szórakozva és a szórakoztatva tanulás elősegítheti a kitűzött célok teljesítését. Azonban nem csak a gyermekek egyéni igényeinek figyelembe vétele határozza meg a tervezett foglalkozások tartalmát, hanem arra is törekszünk, hogy a megvalósítás, valamint a fenntartás során a foglalkozások elősegítsék a kortárs közösségi kohézió erősödését is. Ezért a foglalkozások élni kívánnak a kooperatív tanulásszervezés módszertanával, amely az alapvető kompetenciák fejlesztése mellett hozzájárulhat a fentebbi törekvés teljesüléséhez is.